Welkom

Beste bezoekers,


Soms willen jullie wel eens een vlieg zijn in de klas van jullie kleuter, en dat gevoel wil ik jullie een klein beetje geven via deze blog.

Ik wil jullie op deze blog een kijk geven in onze klas, waar jullie kleuter zich een hele dag bezighoudt en over wat hij/zij allemaal leert. Veel kijkplezier!


Juf Ines

woensdag 21 februari 2018

Themaloze week 8 - 12 januari

Na de Kerstvakantie begonnen we met een themaloze week. De kleuters hadden heel wat te vertellen en op deze manier konden we enkele dingen inoefenen zonder dat we aan een thema gebonden waren.

We werkten intensief met de dagen van de week. Dit deden we door bij het ochtendritueel niet alleen de dag te benoemen, maar ook terug- en vooruit te blikken naar de andere dagen. Hierbij werd ook nog eens aandacht geschonken aan de kleuren. Voor vele kleuters ging dit vlot, voor enkelen was dit een leuke manier om tussendoor de kleuren in te oefenen. En ook een memory was een leuke manier om de dagen in te oefenen.

Ook de plaatsbegrippen werden ingeoefend. Dit deden we door een verstopspel met duplo, een schermspel (nabouwen in een decor of bouwen volgens instructies), per twee hetzelfde bouwwerk maken en met ons eigen lichaam.

Er werd opnieuw gewerkt met patronen en voorbeeldkaarten zodat de kleuters leerden om te werken/spelen met een opdracht.

Op vrijdag 12 januari was ik jarig. We vierden dit in de klas, ik moest lekker niks doen (bijvoorbeeld niet opruimen) en in de namiddag kwam mijn mama langs om samen met de kleuters wafels te bakken. We aten deze op als afsluiter van de dag, de week en mijn verjaardag. Nogmaals bedankt aan alle kleuters, mama's en papa's voor de cadeautjes en mooie tekeningen! :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten