Welkom

Beste bezoekers,


Soms willen jullie wel eens een vlieg zijn in de klas van jullie kleuter, en dat gevoel wil ik jullie een klein beetje geven via deze blog.

Ik wil jullie op deze blog een kijk geven in onze klas, waar jullie kleuter zich een hele dag bezighoudt en over wat hij/zij allemaal leert. Veel kijkplezier!


Juf Ines

maandag 26 december 2016

JClic oefening

Beste lezer,

Afbeeldingsresultaat voor jclic
Tijdens onze opleiding hebben we met verschillende programma's leren werken. Eén daarvan is JClic. Ik hoor u al denken: "Wat is JClic?" 
Dat is een computerprogramma waarmee u spelletjes kan maken zoals een puzzel, een memory, een associatiespel en rekenoefeningen. Als toekomstig leerkracht maak ik hier graag gebruik van om de kleuters spelletjes te laten spelen op een andere manier, namelijk met de computer. De kleuters zijn er dol op, daarom vind ik het belangrijk om deze met jullie te delen. Opgelet, deze spelletjes zijn niet enkel voor de kleuters van de eerste kleuterklas daar ik in het thema over spinnen geen spelletjes heb aangeboden voor de kleuters van deze leeftijd. Het kan dus zijn dat ze met sommige spelletjes moeite zullen hebben, ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de rekenoefeningen.

Om de spelletjes te kunnen openen en spelen, moet u eerst JClic downloaden op de computer. Dat kan je doen door hier te klikken. Als u gebruik wil maken van JClic moet u eerst Java downloaden.

Klik hier om de spelletjes over het thema spinnen te downloaden De JClic oefening zal op je computer gedownload worden. Open Jclic Player en zoek bij je downloads het juiste bestand. Op het startscherm kan uw kleuter kiezen welk spelletje hij/zij wil spelen. Nadat er op een bepaald spel geklikt wordt, volgt er een korte uitleg. Veel speelplezier!

Oh ja! Heeft u het warm gekregen om zelf spelletjes te maken? Download JClic Author, bekijk hier een online handleiding en ga zelf aan de slag!
                                                                                                                                                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten